Löberöds IF

Wollsjö AIF - Löberöds IF. Lördag 22 augusti
2020-08-23 21:38

Hej,

Vi kom till en trevlig idrottsplats för att möta Wollsjö AIF.

Matchen kunde inte börjat bättre. Vi tog ledningen med 0-2 efter 9 minuters spel. Vi hade kontroll och hittade ett bra spel direkt. Det var lite slarv under en 10 minuters period men vi hittade tillbaka igen. Vi fick till många fasta situationer och en av de resulterade i ett mål. I helhet var första halvlek bra med mycket kontroll och Wollsjö kunde inte skapa så mycket men fick dock in ett mål.

Vi gick till halvlekspaus med 1-4 ledning vilket alltid är lika skönt.

Andra halvlek började precis som första. Vi satte press på dom direkt och fick ett rejält övertag. Vi gjorde tre mål på 10 minuter där Simon visade vägen med ett välplacerat skott utifrån kanten. Jag hade tre hungriga spelare kvar på bänken som bara ville in och spela. I en match som denna där vi leder med 1-7 så är det självklart för mig att låta alla få speltid.

De sista 20 minuterna blev väldigt avslagna. Wollsjö tappade humöret och åkte på två utvisningar, där en av dom satt på bänken. Jag tyckte att vi höll oss lugna trots deras tuffa spel.

Matchen slutade med en härlig seger, 1-7.

Summering:

Vi spelade bra fotboll i 60 minuter och det räckte i denna match men det kommer inte att funka i de resterande matcherna. Vi visade vilken bredd vi har på målskyttar, sju mål på sex målskyttar.

Bra jobbat alla och trots att matchen spårade ut lite från Wollsjös sida så höll vi oss väldigt lugna och drog inte på oss några varningar.

Målgörare:

Elias Rosberg x2