Löberöds IF

Matchnummer: 130168061
2021-06-13 22:04

Hej!

Vi gästade Lödde FF. Vi båda kommer med en seger från premiären.

Vi möte ett bra Lödde som skapade farliga och snabba målchanser.

Vi hade ett betydligt bättre lagspel i denna match och hade mer boll inom laget. Försvaret tillsammans med mittfältet jobbar bättre tillsammans i matchen. Det resultera ett tryckt försvarsspel till fina anfall. Synd bara att vi tappade bollen under sita delen på Löddes planhalva, det var ofta vi inte kom förbi Löddes försvar. Slarv!

Det står 0–0 i halvlek. Innan vi går ut på planen så påminner jag om vårt ”halvleks spöke” Vi måste bryta det NU och var med direkt när domaren blåser i gång matchen.

Vad händer? Det går 1 min ….

Vi ligger under med 1–0 och vi måst börja att jaga en kvittering. Vi skapar målchans efter målchans. Vi har svårt att få till det när vi närmar oss Löddes mål. Vi gör lite förändringar med byten mm. När det är 5 min kvar av matchen så får vi en straff, YES vi kvitterar 1–1. Efter vårt mål, var vi nära till en seger, vi var millimeter ifrån.

Matchen sluta 1–1.

Målgörare,

Marcus D

Bra jobbat. Vi har fortande lite att jobba med, som jag kommer gå igenom på träningen i veckan.

Får ge lite extra beröm till Max Nilsson som gjorde sin A lags debut från start, bra jobbat. Vill även ge beröm till bänken som sitter hungriga och väntar på att få komma in. Det kommer!

Tack till alla supportrar som var där och stöttade oss 😊

Nästa match är borta mot Trollenäs IF, fredag 18/6 matchstart klockan 19:00 Trollevallen IP.

Vi ses!

Coach