Löberöds IF

Löberöds IF - Önneköps IF lördag 29 augusti
2020-08-30 20:42

Hej,

Vi hälsade Önneköp välkomna till Löberöd.

Vi var väl förberedda på att möta ett hungrigt Önneköp som inte skulle ge sig i något ögonblick.

Matchen började bra. Vi fick till ett bra spel och skapade chanser. Vi låg rätt hela tiden i vårt försvar vilket gjorde att Önneköp inte kom till något under hela första halvlek förutom ett långskott som Fredrik fick stäcka sig på.

Vi kom in till halvlek med ledning efter ett fint anfall från Robin, Marcus och Elias.

I halvlekspaus gick vi igenom spelet och jag berömde er alla. Vi ska ut och fortsätta med samma inställning och rulla boll.

Andra halvlek började med att Önneköp satte lite press på oss och dom får en frispark ca 5 min in i matchen. Efter en slarvig mur skarvade bollen mot mål och ställde Fredrik. Efter målet fick Önneköp självförtroende och fortsatte att pressa oss. Vi kom ner lågt med laget och Önneköp fick till några farliga skott som satte sig på både stolpen och ribban. I sista kvarten försökte vi skapa lite. Vi började att spela långa bollar på våra anfallare men som tyvärr inte gav något resultat.

Summering:

Vi gjorde en bra första halvlek men det hjälper inte när matchen är 90 min. Vi tappade lite tålamod efter deras mål och slutade spela boll till varandra på Önneköps planhalva. Fanns ingen anledning att hamna i panik, vi är starka i vårt eget spel.

Jag kommer att gå igenom lite med berörda spelare på måndag.

Målgörare:

Elias Rosberg

Ha de!

Vi ses på måndag, coach Rickard.

Våra sponsorer