Löberöds IF

Matchreferat Löberöds IF - Askeröds IF. Torsdag 23 juli
2020-07-26 22:16

Hej,

Vi hälsade Askeröds IF välkomna till Ölyckevallen.

Vi inledde matchen med hög press i hela laget vilket gjorde att Askeröd inte fick till något vidare spel eller ”lugn och ro".

Vi skapade några ”vassa” målchanser tidigt i matchen, bara under första halvlek fick vi hela sju hörnor. Det såg bra ut från alla lagdelar. Vi följer upp, tar vårt ansvar och har ”bra snack” på plan.

Vi kom in i halvlek med ledning, vilket alltid känns bra. Vi gick igenom lite av spelet och gjorde en del ändringar.

Andra halvlek började med ett lugnare tempo men lika disciplinerat som första. Vi fortsatte att skapa nya chanser. När vi kom över på Askeröds planhalva växlade vi upp till ett högre tempo och gjorde många fina och snabba anfall.

Allt bara funkade, från målvaktspel till anfall. Vi spelade precis som vi gick igenom och vår formkurva fortsätter att peka uppåt.

Bra jobb från alla femton spelare, LIF LIF LIF, LIF LIF LIF , LIF LIF LIF, LIF, LIF

Målgörare:

Marcus 2, Alfons 2.

Ha de!

Ses på tisdag, Coach Rickard.

Våra sponsorer