Löberöds IF
Fotboll

Allmän info
Fotbollssektionen har, utifrån årsmötes- och styrelsebeslut, det planerande och samordnande ansvaret för all fotbollsverksamhet för seniorer och juniorer. Detta innefattar såväl verksamheten på planen som bredvid, t ex träningsläger och olika sociala aktiviteter. Inom ramen för sektionens ansvar ligger att, i samråd med spelare och andra funktionärer, rekrytera lämpliga tränare. Vidare skall sektionen ansvara för spelarövergångar till och från klubben.

Föreningen lägger stor vikt vid inflytandet från de aktiva. Därför förutsätts att lagen utser spelarrepresentanter som kan föra fram spelarnas åsikter till sektionsordförande eller styrelsen. Varje spelsäsong bör sektionen ordna ett antal "spelarmöten" där alla får möjlighet att föra fram sina åsikter.
Om klubben
Namn Löberöds IF